Campagne Onze Kinderen zijn de Toekomst

×

Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 43 niet laden

Autistisch brein van kinderen zeer actief in ruststand

woensdag, 05 februari 2014 12:32
Autistisch brein van kinderen zeer actief in ruststand

Onderzoek toont aan: De hersenen van autistische kinderen genereren in hun ruststand naar schatting 42 procent meer informatie dan de hersenen van kinderen zonder autisme. Mogelijk verklaart dat waarom autistische kinderen vaak minder betrokken zijn bij hun omgeving en sociale
interactie uit de weg gaan. Op inventieve wijze werd de hoeveelheid informatie gekwantificeerd die door de hersenen gaan van kinderen tussen de 6 en 14 jaar met het syndroom van Asperger.

Galán: "De resultaten suggereren dat autistische kinderen niet geïnteresseerd zijn in sociale interacties, omdat hun brein meer informatie opwekt in rust." 

Vanwege die verhoogde hersenactiviteit zouden kinderen met autisme vaak minder behoefte hebben aan prikkels van buitenaf.Aangezien het om een zeer kleine studie gaat met een experimentele opzet, zijn er nog geen definitieve conclusies te verbinden aan de onderzoeksresultaten.

Bron http://www.frontiersin.org/Journal/10.3389/fninf.2013.00037/full

José L. Pérez Velázquez | Roberto F. Galán in wetenschappelijk tijdschrift Frontiers in Neuroscience 24 december 2013 | Case Western Reserve University Cleveland US

Reactie van Ingrid Rouleaux: het bevestigt mijn vermoeden met wat ik zelf ervaren heb. Ik heb geen enkel trekje van autisme vertoont tot mijn vijftigste.... maar nu ik zelf ( lees in mijn boek de Verbinding met God) ervaren heb om vanuit hartverbinding, rusttoestand te leven, begrijp ik des te meer dat dit onderzoek de kern raakt!  Veel mensen gebruiken hun  brein  niet optimaal...al denken ze het wel te doen!  Veel mensen richten zich op de buitenwereld en ontvangen heel veel informatie waar ze niet zo veel mee kunnen in het moment. Ze raken vol. Deze kinderen zijn in staat informatie op te pakken vanuit "De Universele Velden" die er direct toe doen. Ze nemen alles heel letterlijk....omdat ieder woord een pure betekenis heeft...ze begrijpen er niets van als je een woord gebruikt en er iets mee doet om de buitenwereld tevreden te houden. Zij reageren ook lang niet altijd op emoties van anderen..niet omdat ze geen emoties hebben, maar het zijn niet hun emoties.   Het heeft alles te maken met loslaten wat niet van jou is, vertrouwen op jezelf, het inzetten van je talent, het leven in het Nu...  Kinderen die zich aanpassen aan de buitenwereld  kunnen met zichzelf in de knel, komen. Het onderwijssysteem is nog niet altijd voldoende ingericht om hier op in te spelen. Vandaar ik bezig ben basisleermateriaal hiervoor te maken...ik wil graag zichtbaar maken hoe het werkt. Waarom?  om kinderen te laten ZIJN wie ze ZIJN...met al hun mogelijkheden en onmogelijkheden, zij zijn geen autist, zij hebben een naam.

Kinderen met het label autisme reageren meestal weinig op de emoties van anderen...en dat komt omdat ze weten dat ze de emoties van anderen mogen laten waar ze thuishoren. Zij richten zich veel meer op hun talent. Daarom begrijpen zij de buitenwereld niet altijd...en andersom de buitenwereld hen niet. Zij hebben dan ook meestal problemen met onderwijssystemen. Wij kunnen heel veel van deze kinderen leren! Zij maken m.i.  veel meer gebruik van hun hersenen zoals ze bedoeld zijn...reageren vanuit het pure innerlijk.  En dat toont dit onderzoek aan. Prachtig!